More
    Home Malaysia Raih 6 anugerah siswa cemerlang di Qatar, Nusyahbah Maszlee terima ucapan tahniah...

    Raih 6 anugerah siswa cemerlang di Qatar, Nusyahbah Maszlee terima ucapan tahniah daripada YDPA dan Permaisuri Agong

    KUCHING, 19 MEI 2023 (SNN): Media sosial hari ini masih lagi meraikan kejayaan pelajar Malaysia Nusaybah Maszlee, 24, yang menggondol enam anugerah siswa di University Georgetown, Qatar baru-baru ini.

    Memetik laporan Sinar Bestari, penuntut jurusan Bachelor International Relations and Affairs, School of Foreign Services, University Georgetown, Qatar itu yang juga merupakan anak sulung mantan Menteri Pendidikan ke-19, Dr Maszlee Malik turut menerima ucapan tahniah daripada Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah dan Raja Permaisuri Agong, Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah.

    Istana Negara dalam satu kenyataan di Facebook berkata, Seri Paduka Baginda berdua menzahirkan rasa sukacita dan bangga di atas kejayaan Nusaybah yang sekali gus mengharumkan nama negara.

    Kredit foto; Istana Negara

    “Ia juga membuktikan rakyat Malaysia dengan iltizam dan usaha yang bersungguh-sungguh mampu bersaing dan mencapai kecemerlangan di peringkat dunia.

    “Semoga kecemerlangan beliau menjadi inspirasi kepada seluruh rakyat di negara ini khususnya generasi muda untuk bekerja keras dan memberikan yang terbaik bagi mencapai kejayaan dalam bidang masing-masing,” kata kenyataan itu.

    Tambah kenyataan itu lagi, Seri Paduka Baginda berdua menzahirkan ucapan selamat maju jaya kepada Nusaybah dan mendoakan agar mahasiswa ini dilimpahi kejayaan dan kecemerlangan berterusan.

    Selain Seri Paduka Baginda berdua, turut mengucapkan tahniah atas kejayaan Nusaybah ialah Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail.

    “Tahniah saya ucapkan kepada saudari Nusaybah Maszlee di atas kecemerlangan mengharumkan nama negara,” ujar beliau.

    Leave A Reply

    Please enter your comment!
    Please enter your name here

    Must Read

    Sarawak guna teknologi terkini fokus jana ekonomi berteraskan air

    0
    KUCHING, 23 OKTOBER 2024: Sarawak kini memberi tumpuan kepada pengurusan air yang mampan serta penggunaan teknologi terkini dalam usaha memperkukuhkan ekonomi berteraskan air. Premier Sarawak,...